cup

Spiermassa opbouwen beginners

Trainingsschema voor het opbouwen van meer spiermassa.

cup

Spiermassa opbouwen gevorderden

Trainingsschema voor het opbouwen van meer spiermassa.

cup

Slanker worden / afvallen

Trainingsschema te gebruiken voor het afvallen

cup

Conditie opbouwen

Trainingsschema om je conditie te verbeteren.

eenvoudig te begrijpen trainingsschema voor meer resultaat

Naast de trainingsschema’s die op internet voor iedereen beschikbaar zijn, hebben we ook unieke oefeningen die gebaseerd zijn op een aantal van de beste technieken. Wij willen ons onderscheiden door veel diversiteit toe te passen in de oefeningen. Zo houden wij het voor de sporter leuk en bieden wij schema’s aan met de wensen en behoeften van de klanten. Wij willen graag zien dat onze klanten tevreden zijn over hun eigen resultaat.

Wat is een trainingsschema?

Een trainingsschema is een vooraf afgesproken plan van oefeningen om je voor te bereiden op een specifieke training. Het schema wordt opgesteld door de trainer en heeft als doel je lichaam te trainen in de juiste volgorde en intensiteit. Door het gebruik van een goed trainingsschema kun je goed je conditie verbeteren en je resultaten verhogen. Welke trainingsschema’s zijn populair? Populaire schema’s zijn die op basis van full body worden ingericht. Dit betekent dat je het hele lichaam met een training aanspreekt. Hierdoor bereik je meer effectieve inspanning dan bij andere schema’s, omdat er meer calorieën worden verbruikt. Met een full body schema is 2 keer per week trainen al genoeg om progressie te boeken. Met 1 keer per week full body trainen zal het te weinig zijn om snel resultaten te zien. Daarom raad ik aan om minimaal 2 keer per week een schema te volgen als dit mogelijk is natuurlijk.

Trainingsschema’s: wat doen ze met je?

Een training is meer dan alleen een klusje want het zorgt er ook voor dat je beter in je vel gaat zitten. Een training is een ervaring die je gaat opbrengen en die je kan uitvoeren met plezier. Als je een goed trainingsschema hebt, zorg je ervoor dat je harde werk meer resultaat oplevert. hieronder vind je een aantal van de belangrijkste elementen in een goede trainingsschema.

Een trainingsschema moet volgens ons voldoen aan de volgende criteria:

– Eenvoudig te begrijpen
– Veel diversiteit
– Effectief
– Voordelig

Hoeveel trainingsschema’s moet ik hebben?

Wie meer resultaten wil bereiken, heeft vaak zijn ogen gericht op het winnen van wedstrijden of het behalen van hoge cijfers. Maar goed trainen kan ook resultaat opleveren in andere zaken, zoals het behoud van een gezond leven. Een goede manier om afwisseling te hebben in oefeningen is door meerdere trainingsschema’s te gebruiken. Hieronder vind je een overzicht met opties voor schema’s die je kunt gebruiken. Het mooiste is om 1 schema tegelijk te gebruiken, omdat je dan beter je progressie kan zien in de oefeningen. Zelf raad ik aan om na 3 maanden weer een nieuw schema te gebruiken en zo elke keer verder.

Er zijn meerdere schema’s namelijk:

– Full body
– Push/Pull/Legs
– upper/lower body
– Conditie/Kracht (Spierconditie)
– Cardio

Trainingsschema’s voor verschillende doelstellingen

Trainingsschema’s zijn vaak eenvoudige trainingsmethoden die je kunt toepassen bij verschillende gebieden van trainen. Op onze website kun je een ideaal trainingsschema vinden voor de doelstellingen die je zelf hebt. Wel is het zo dat het per schema verschilt hoe vaak je in de week moet gaan. Want als je push/pull/legs schema wilt is het wel noodzakelijk dat je minimaal 3 keer in de week na de fitness gaat om echt resultaat te boeken.

Er zijn veel sporters met verschillende behoeftes en doelstellingen. De ene sport om af te vallen en de ander om gespierder te worden. Het maakt niet uit welke behoefte je hebt met sporten voor ieder persoon bieden wij een geschikt schema aan. Bekijk ons assortiment en gebruik het filter om het juiste schema te kiezen.

Hoe voer je een trainingsschema uit?

Hoe voer je een trainingsschema uit? Er zijn verschillende manieren om schema’s uit te voeren, maar één van de meest eenvoudige manieren is door iemand met kennis het te laten voordoen. Hieronder volgen een aantal tips om meer resultaat uit je trainingen te halen.

Tips om meer resultaat te bereiken met het trainen

Hou het simpel en focus op je oefening

Het bereiken van meer resultaat is een doel dat elke persoon in zijn of haar leven kan behalen. Er zijn verschillende manieren om je spieren of conditie op te bouwen, maar één van de beste manieren is door een doelgericht trainingsschema te volgen. Met een doelgericht schema is het heel eenvoudig en kan je snel toepassen in je dagelijkse ritme. Hieronder staan een aantal tips die je helpen om meer resultaat te behalen met het opbouwen van spieren:

1. Begin met de basis oefeningen
2. Focus op de spiergroep die je aan het trainen bent met een oefening
3. Let op een juiste ademhaling
4. Drink genoeg water tijdens je training
(5). (Gebruik eventueel supplementen)

Het belangrijkste is dat je eerst de techniek van de oefeningen goed leert voordat je zwaarder gaat in gewicht. Als je met oefeningen in gewicht omhoog wilt gaan moet je kleine stappen maken. Niet te snel te zwaar gaan trainen want dit zal uiteindelijk alleen maar blessures opleveren. Mijn grootste tip is blijf consistent en je ziet na een tijd zeker resultaat.

Resultaat behalen

Blijf consistent en focus op je doelen.

Let op je voeding

Voeding speelt ook een belangrijke rol met het behalen van resultaten.

Maak kleine stappen

Door kleine stappen te maken zie je vooruitgang.

Geef niet te snel op

Hard werken word beloont.